Vă mulțumim!
Ghid utilizare magazin
După crearea contului de artist, mai ai doar câțiva pași până când magazinul tău va deveni funcțional și vei începe să vinzi. Urmează pașii de mai jos, pe care îi găsești și în contul tău.
Creează cont de artist
Înregistrează-te ca artist, urmând linkul https://nanana.ro/inregistrare/artist
Completează cu atenție informațiile solicitate. Numele tău de artist va da numele magazinului și va genera un link unic. După completarea datelor îți trimitem un email pentru validarea contului.
Confirmă contul
Odată creat contul tău de artist, ți-am trimis o solicitare pentru confirmarea e-mailului.
Apasă „Validare cont”.
Dacă nu ai primit e-mailul, te rugăm să verifici:
- dacă adresa de e-mail pe care ne-ai transmis-o a fost corectă;
- dacă e-mailul de la noi a intrat în spam
În cazul în care nu ai reușit confirmarea contului, te rugăm să ne scrii la [email protected] și vom rezolva situația în cel mai scurt timp.
Te rugăm să ai în vedere că o adresă de e-mail poate fi folosită doar pentru un singur cont. Dacă dorești mai multe conturi trebuie să folosești adrese de e-mail diferite.
Completează profilul de artist
Acum e timpul să ne cunoaștem mai bine.
Adaugă o Imagine de profil. Folosește o fotografie, desen, schiță care te reprezintă. Va ajuta vizitatorii site-ului să te recunoască mai ușor. Îți recomandăm ca imaginea de profil să aibă minimum 150 x 150 pixeli, jpg sau png.
Adaugă Imagine cover. Imaginea de copertă va fi primul lucru pe care vizitatorii îl vor vedea în magazinul tău. Pentru a lăsa o primă impresie memorabilă, ar trebui să fie ceva reprezentativ pentru stilul tău.
Îți recomandăm ca imaginea de copertă să aibă minimum 1200 x 200 pixeli, jpg sau png.
Completează datele personale. La crearea contului ți-am solicitat pseudonimul tău de artist, care va da și numele magazinului. Aici te rugăm să completezi și numele tău complet și să optezi pe care dintre cele două le vor vedea vizitatorii tăi. Te sfătuim să folosești numele sau pseudonimul cu care ești deja cunoscut online sau offline, îți va fi mai ușor să-ți promovezi magazinul. Dacă ești la început, acum e momentul să-ți alegi un pseudonim memorabil.
Scrie apoi câteva cuvinte despre tine și munca ta. Acestea vor apărea în descrierea magazinului tău.
Semnează contractul și completează datele pentru plată
După confirmarea contului, va trebui să semnăm contractul de colaborare sub forma aprobării de Termeni și Condiții și să ne specifici cum te plătim.
În secțiunea „Contract & plată“ din contul tău vei alege tipul de colaborare pe care îl dorești, cesiune drepturi de autor sau colaborare ca persoană juridică (SRL sau PFA).
Citește Termenii și Condițiile care ți se potrivesc, completează cu atenție informațiile pentru plată și apasă Semnez contractul.
Portofoliu
Odată completat profilul de artist, poți trece la configurarea magazinului tău: adaugă lucrări în portofoliu, organizează colecțiile și alege produsele pe care le expui. Te sfătuim să începi cu cel puțin 10 designuri, pentru ca vizitatorii magazinului tău să aibă mai multe opțiuni de alegere.
Adaugă design
Înainte de a încărca fișiere cu lucrările tale, asigură-te că acestea respectă termenii și condițiile NaNaNa.
Completează cu răbdare toate secțiunile pentru ca vizitatorii NaNaNa să-ți găsească lucrările ușor și să-i convingă să le cumpere.
1 Pentru a adăuga o lucrare, apasă “Adaugă design” în meniul lateral.
În fereastra de preview încarcă fișierul cu grafica ta. Poți încărca fișiere .png. Îți recomandăm formatul .png cu fundal transparent pentru a putea configura orice produs colorat.
2 Adaugă un titlu pentru grafica ta. Alege un titlu cât mai sugestiv, ușor de găsit în căutările pe site. Acest titlu va apărea în denumirea produsului, de exemplu „Tricou polo unisex Titlu grafică”.
3 Scrie o scurtă descriere a designului tău, ajută vizitatorul să înțeleagă rapid la ce se referă grafica.
4 Alege categoriile de design în care se potrivește grafica ta. Te asiguri astfel că produsele cu acest design vor apărea în filtrarea după categoriile de grafică.
5 Adaugă cuvinte-cheie (tag-uri) cât mai reprezentative. Gândește-te ce termeni de căutare ar folosi un vizitator. Motorul de căutare al platformei NaNaNa va lista grafica ta în rezultatele căutării. Poți adăuga maximum 15 cuvinte-cheie.
6 Pentru fiecare design adăugat, poți stabili un adaos suplimentar față de comisionul standard și poți aplica o reducere adaosului suplimentar. Astfel ai posibilitatea de a realiza o promoție internă doar a magazinului tău.
Dacă ai terminat de completat apasă Salvează modificările. Poți reveni și ulterior la editarea designului.
7 Configurează produse cu designul încărcat.
Sub fereastra de adăugare produs, se vor lista toate produsele cu simularea graficii adăugate.
Designul tău va apărea pe toate produsele și pe toate culorile disponibile. Culoarea implicită pe care va apărea designul (cea pe care o văd clienții prima dată) este aleasă aleatoriu de platformă. Dacă ești mulțumit de selecția automată, apasă Publicare automată.
În stânga sus, caseta de selecție indică dacă produsul cu designul respectiv va apărea în magazin. Implicit, o grafică nou adăugată va apărea pe toate produsele. Dacă tu consideri că acel design nu se potrivește pe un produs, o poți deselecta. Te rugăm să acorzi o atenție sporită tricourilor pentru copii Minicreator: dacă un design nu este potrivit pentru copii, te rugăm să deselectezi acest produs.
Sub fiecare preview sunt afișate culorile disponibile pentru produsul respectiv. Pentru a alege ca designul să apară doar pe anumite culori ale produsului apasă Configurare.
Poți selecta culorile produsului pe care va apărea grafica în magazin. Îți recomandăm să păstrezi acele culori pe care grafica ta arată bine. De asemenea, poți alege culoarea produsului pe care o vor vedea clienții prima dată cu designul respectiv.
În funcție de prețul recomandat pentru fiecare produs și de adaosul suplimentar stabilit de tine pentru designul respectiv, vezi câștigul pe care îl vei obține la vânzarea produsului.
Implicit, grafica este încărcată fit în suprafața maximă de imprimare (35 x 40 cm), poziționată centrat sus, la aproximativ 5 cm de gulerul produselor.
După ce termini de configurat fiecare produs, apasă Publică produsele.
Fiecare grafică adăugată va fi verificată de administratorii NaNaNa și vei primi un e-mail de confirmare când va fi publicată în magazin.
Administrare colecții
Pentru a-ți organiza mai bine portofoliul, poți împărți lucrările pe colecții. Apasă „Colecție nouă”, completează titlul, descrierea (opțional) și o imagine reprezentativă (poate fi chiar un design din această colecție
Administrare lucrări
Toate designurile pe care le-ai adaugat în marketplace le găsești afișate în această secțiune.
Dacă ai un număr mare le poți organiza în colecții și poți alege să afișezi doar o colecție. De asemenea, poți căuta un design după denumire.
Pentru fiecare design poți vedea câte produse ai configurat cu grafica respectivă.
În colțul din dreapta jos ai următoarele opțiuni:
- Edit - intră în secțiunea de editare grafică și permite reconfigurarea produselor cu grafica respectivă
- Duplicare – dacă ai mai multe variante ale aceluiași design (de exemplu, pentru culori deschise și culori închise), poți configura unul dintre ele, apoi îl poți duplica pentru a păstra toate caracteristicile deja introduse (titlu, descriere, colecție, tag-uri) și configurezi produsele pentru noul design.
- Șterge - poți șterge grafica respectivă din portofoliul tău, însă te rugăm să ții cont că această acțiune este ireversibilă
Administrare magazin
În această secțiune poți stabili care este adaosul pe care îl încasezi la fiecare vânzare și poți urmări istoricul comenzilor și al plăților.
Pe platforma NaNaNa, prețul de vânzare este alcătuit din două componente:
- prețul bază - este stabilit de NaNaNa și include achiziția produsului, personalizarea, livrarea și acțiunile de promovare; comisionul tău reprezintă 20% din prețul de bază.
- adaosul artistului - suplimentar față de comisionul de 20% din prețul recomandat poți adăuga un adaos suplimentar care se va adăuga celor 20%.
Tu decizi dacă dorești să păstrezi doar comisionul de 20% sau adaugi un adaos suplimentar. De asemenea, poți păstra acest adaos sau poți face o reducere (din adaosul suplimentar) pentru anumite designuri pentru a crește numărul de produse vândute cu acel design.
În anumite situații (sezonalitate, promoții, depășirea unui interval de timp fără vânzări etc.), administratorii NaNaNa pot interveni atât asupra prețului de bază, cât și asupra adaosului, fără o notificare prealabilă.
Prețuri produse
În această secțiune găsești listate toate designurile din magazinul tău și poți vedea sumele pe care le încasezi pentru fiecare produs vândut cu designul respectiv. Poți face modificări asupra adaosului suplimentar sau a reducerilor pe care vrei să le aplici.
Istoric vânzări
În această secțiune ai acces rapid la toate vânzările înregistrate în magazinul tău. Vezi care sunt designurile cele mai cumpărate, ce produse sau culori preferă fanii tăi și îți poți astfel actualiza portofoliul pentru a obține venituri mai mari.
Istoric plăți
Aici găsești toate plățile pe care le-am făcut către tine. Sunt afișate sumele brute încasate de tine, din care se vor scădea taxele, în funcție de regimul tău fiscal.
Întrebări frecvente artiști
Cui aparțin drepturile de proprietate intelectuală pentru designurile încărcate pe NaNaNa.ro?
Drepturile de proprietate intelectuală ale designurilor încărcate pe NaNaNa.ro rămân ale artistului și le poate folosi oriunde în altă parte. NaNaNa.ro are doar dreptul de utilizare pentru comenzile înregistrate pe site.
Ce formă de colaborare este acceptată?
Sunt acceptate toate formele de colaborare permise de legislația din România: societate comercială (plătitoare sau neplătitoare de TVA), PFA, întreprindere individuală, drepturi de autor.
Câte designuri se pot urca pe platformă. Există un număr minim acceptat?
Poți urca oricâte designuri dorești. Un magazin va deveni activ doar dacă are minim 10 designuri aprobate și cel puțin un un produs configurat cu fiecare design.
Cum se realizează promovarea magazinului?
Pe lângă promovarea pe care o facem noi platformei, fiecare artist își poate promova magazinul offline sau online, pe orice canal dorește.
Pot folosi designuri încărcate de mine pe alte site-uri similare?
Dacă nu ai semnat un contract de exclusivitate cu alte platforme similare, poți folosi acele designuri pe nanana.ro